استرس و آزمون تافل

یکی از نگرانی های زبان آموزان عزیز همیشه این بوده است که چگونه استرس آزمون تافل را کاهش دهیم و طبیعتا هر چه به آزمون نزدیکتر می شوم این نگرانی بیشتر شده و تا حدودی غیر قابل کنترل خواهد بود.

اجازه بدید با هم رک باشیم. آزمون تافل آزمون ساده ای نیست و شباهت زیادی با آزمون هایی که در طی عمر خود داده اید ندارد. تافل آزمونی طولانی، با کلمات پیچیده انگلیسی است که روی نوع گرامر یا لغت خاصی تمرکز ندارد و در نتیجه آزمونی سخت برای مطالعه است.

پس بله! این آزمون باید هم استرس زا باشد. به عبارتی، استرس و آزمون تافل از هم جدانشدنی هستند! در واقع این آزمون حداقل کمی تا قسمتی استرس زا خواهد بود. اما، استرس می تواند چیز خوبی باشد.

دشواری آزمون از یک طرف و اهمیت آن از طرف دیگر بدبین معنی است که اکثر زبان آموزان انرژی خاصی در آزمون می گیرند. در حقیقت شما میدانید چه مقدار به تمرکز نیاز دارید. می دانید چقدر این آزمون سرنوشت ساز است و این امر باعث این خواهد شد که در طول آزمون هوشیار و با دقت باشید.

برای بعضی افراد این اتفاق بدی است و استرس و اضطراب زیاد باعث بیم و هراس آنها می شود. اما خبر خوش این است که: اگر به اندازه کافی تمرین و تکرار کنید، حتی اگر استرس هم داشته باشید، دچار بیم و هراس نخواهید شد.

پس اگر برای آزمون تافل خود دچار استرس هستید، تمرین و تکرار کلید موفقیت شما برای غلبه بر آن است.

خوب همه این حرفها برای قبل از آزمون کاربرد دارد. حال اگر در طول آزمون دچار استرس شدید چی کاری انجام خواهید داد؟

برای غلبه بر استرس آزمون اینجا کلیک کنید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*