پیش بینی سوالات تافل

سالانه افراد بسیاری در صدد شرکت در آزمون تافل اینترنتی می باشند و رقابت شدید و مشکلاتی که در مقابل زبان آموزان و شرکت کنندگان این آزمون قرار می گیرد خواه ناخواه این افراد سوق به سمت یافتن به اصطلاح میانبر برای شرکت در آزمون پیدا می کنند. و به طبع آن افراد سودجو فرصت را برای گمراهی زبان آموزان غنیمت شمرده و اقدام به سواستفاده از این موقعیت می کنند. یک جست وجوی ساده در اینترنت این مساله را خیلی ساده روشن می سازد که خیلی از افراد هستند که حتی اقدام به فروش پیش بینی سوالات پیش بینی به قیمتهای گزاف می کنند و این مساله موقعی حساسیت بیشتری پیدا می کند که این افراد هیچ تضمینی برای اینکه این سوالات در آزمون ظاهر شوند ارائه نمی دهند.

آزمون تافل توسط یکی از معتبرترین شرکتهای آمریکایی (ETS) برگزار می گردد و مسلما این موضوع که امکان دسترسی به سوالات برای فردی  قبل از امتحان وجود داشته باشد واقعا دور از عقل به نظر می رسد. اما این موضوع که چرا این بحث مطرح شده و یا اینکه چرا این موضوع در آزمون تافل اینترنتی مطرح می شود جای تامل دارد.

بحث پیش بینی آزمون تافل اینترنتی ابتدا توسط یک سایت چینی مطرح شد و این سایت ادعا می کرد با بررسی سیکل سوالاتی که در آزمونهایی که در اروپا و یا آمریکا برگزار می شوند مطرح می شوند قادر به پیش بینی سوالات آزمون تافل آتی در آسیا و خاورمیانه می باشند. و این پیش بینیها برای چندین آزمون به درستی انجام شدند. اما این اتفاقات و پیش بینی ها برای شرکتی مثل ETS با سابقه ای درخشان و برندی بین المللی لکه ننگی بشمار می آمد. به طوریکه بسیاری از دانشگاه های معتبر به قاطعیت اعلام کردند که فقط دانشجویانی که دارای مدرک IELTS می باشند شانس گرفتن پذیرش دارند و آزمون تافل فاقد اعتبار لازم می باشد.

بعد از این اتفاقات و عواقب آنها برای شرکت ETS، این شرکت تصمیم به بازبینی جامع سوالات کرده و اخبار پیش بینی سوالات را به شدت تکذیب کرد و متعاقبا پرونده پیش بینی سوالات بسته شد. ولی این اواخر زمزمه هایی مبنی بر اینکه دوباره پیش بینی سوالات انجام می گیرد باعث شد تا به شخصه پیگیر قضیه باشیم.

بعد از ثبت نام در سایتها، تماس با اساتید چینی و مطالعات زیاد به این نتیجه رسیدیم که انواع ماشین های پیش بینی برای سوالات تافل برگزار شده در خاورمیانه وجود دارند که هر کدام سوالات بخشهای مختلف آزمون را پیش بینی می کنند. با بررسی های انجام شده با کمال خاطر اعلام می کنم که پیش بینی سوالات آزمون تافل درست نیست. ولی آیا دسترسی به این سوالات خوب است یا بد؟

به نظر تیم مدرسان مرکز زبان نکسوس، بررسی این سوالات که در روزهای آخر قبل از امتحان در سایتها قرار می گیرند و نگاه اجمالی به آنها می تواند یک پک تمرینی برای دانشجویان و زبان آموزان عزیز باشد که خود را بیشتر برای آزمون تافل آماده کنند. ولی تکرار این جمله خالی از لطف نیست در واقع هیچ کدام از سوالات پیش بینی در آزمون اصلی ظاهر نخواهند شد.

در مجموع، آزمون تافل اینترنتی، یک آزمون بین المللی می باشد که با هدف سنجش سطح زبان انگلیسی دانشپذیرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر خارجی دارند برگزار می شود. لذا موفقیت در این آزمون نیاز با آشنایی با تکنیکهای جوابدهی به سوالات و همچنین دانش زبان انگلیسی و تمرین و تکرار زیاد دارد و نه راه میانبری برای آن است و نه راه تقلبی!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*