چگونه در آزمون تافل آیلتس موفق شویم؟

دوستان زیادی هستند که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند و یکی از نیازهایی که این افراد برای این امر دارند داشتن مدرک زبان انگلیسی تافل یا آیلتس و یا هر مدرک بین المللی مورد تایید است. بالطبع این دوستان با تعداد زیادی از سوالات مواجه خواهد بود. در این پست قصد داریم به 10 سوال مهم از این سوالات پاسخی اجمالی بدهیم. این سوالات عبارتند از:

1. دانش عمومی زبان انگلیسی برای آزمون تافل/آیلتس چقدر مهم است؟

2. کلاسهای تضمینی آزمونهای تافل/آیلتس به چه اندازه قابل استناد هستند؟

3. مطالعه کتاب 504 برای آزمون تافل و یا آیلتس به چه اندازه توصیه می شود؟

4. گرفتن نمره تافل بالای 100 و یا نمره آیلتس بالای 7.5 مستلزم چیست؟

5. کلاس تافل و یا آیلتس به چه اندازه به افراد کمک خواهد کرد؟

6. گرفتن پذیرش از دانشگاه های خارجی مستلزم چیست؟

7. نظر شما راجع به کدینگ کتابهای لغت مانند 504 و 1100 چیست؟

8. چگونه دامنه لغات خود را بالا ببریم؟

9. منابع آزمون تافل و آیلتس کدامند؟

10. سطح زبان خود را چگونه سنجش کنم؟

زبان آموزان عزیزی که به بنده مراجعه می کنند معمولا همیشه سوالات متعددی در ذهن خود دارند که سعی درجواب دادن به این سوالات دارم. از آنجایی که تعداد زیادی از دانشجویان برای ادامه تحصیل اقدام می کنند و با توجه به این موضوع که این افراد نیاز به آموزش دارند، همکاران عزیز بنده اقدام به برگزاری دوره های آموزش زبان برای این افراد می کنند. در کنار این دسته افراد سودجوی دیگری نیز وجود دارند که برای اخذ پذیرش از دانشگاه های خارجی مبالغ هنگفتی دریافت می کنند و در عمل کاری غیر از اپلای کردن از طریق سایت دانشگاه انجام نمی دهند. (کاری که هر دانشجو با اندکی حوصله و مطالعه می تواند انجام دهد). گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی نیازمند رزومه قوی، نمره زبان بالا، معدل خوب دوره لیسانس و ارشد، نمرهGRE ( برای دانشگاههای آمریکا و قسمت کوانتتیو برای دانشگاههای ترکیه، توصیه نامه از اساتید برجسته بستگی دارد. داوطلبان زیادی تلاش در گرفتن نمره بالای آیلتس و تاقل دارند. این تقاضای زیاد نه تنها باعث بوجود آمدن رقابت در بین دانشجویان شده بلکه اساتید هم در صدد جذب دانشجویان بیشتر با روشها و طرق مختافی هستند. یکی از این روشها تبلیغات وسیع در جهت تضمین نمره بالای آزمون تافل و آیلتس می باشد. دوستان عزیز، هر دوستی که ادعای تضمین نمره شما را بکند شک نکنید که این فرد اصلا قابل اعتماد نبوده و فقط از این طریق به نوعی شما را جذب دوره های خود می کند.

سوال مهم دیگری که اکثر زبان آموران با آن مواجهند این است که دانش عمومی زبان آنها به چه اندازه در نمره آزمونشان موثر است و اگر این مورد تاثیر زیادی دارد پس نباید نیازی به کلاسهای آمادگی آزمون باشد. سطح دانش عمومی زبان انگلیسی شما در نتیجه شما بسیار تاثیرگذار است. ولی دوستان عزیز سطح زبانتان ربطی به اینکه کتاب 504 را خوانده باشید و یا خیر ندارد. به اینکه شما کتاب 1100 را حقظ باشید ندارد. سطح زبان شما قابل سنجش است. آزمونهای استاندارد تعیین سطح متعددی در اینترنت یافت می شوند. شما همچنین می توانید با ثبت نام رایگان در وبسایت آکادمی زبان به آزمون تعیین سطح دانشگاه کمبریج دسترسی داشته باشید. توجه داشته باشید که بنده عرض نمی کنم شما نیازی به کتابهای 504 و یا 1100 ندارید. شما برای آزمونهای خود نیاز به دانش لغتی بالایی دارید و کتابهای 504، 1100، و سری کتابهای Essential شما را در این مهم یاری خواهند کرد. ولی اگر دانش عمومی مهم است چرا باید در کلاسها نیز شرکت کنیم؟

دوره های آمادگی آزمونهای تافل و آیلتس ( دوره هایی که در این موسسه برگزار می شوند) شما را با قسمتهای مختلف آزمون آشنا می کنند و تکنیکهایی در جهت یافتن پاسخ صحیح در سریعترین زمان ممکن ارائه می کنند. لذا داشتن دانش عمومی خوب و دانستن تکنیکهای مختلف آزمون شما را یاری خواهند کرد که نمره بالا (100 در تافل و 7.5 در آیلتس) بگیرید.

اینکه چگونه دانش لغتی خود را بالا ببرید چیزی است که شما خودتان باید به آن برسید ولی توصیه ای بنده برای شما دارم استفاده از جعبه لایتنر (ترجیحا به صورت نرم افزاری) برای حفظ لغات متعدد برای آزمونهای بین المللی شماست. کدینگ لغات معروف حرکت جالبی است ولی فقط جالب است و کمکی به شما نخواهد کرد.

درباره منابع آزمون این مورد را عرض کنم که بهترین و قابل استنادترین منابع سوالات آزمونهای گذشته تافل و یا آیلتس هستند که برای تافل TPO ها و برای آیلتس سری کتابهای تست کمبریج بهترین منابع آزمون را تشکیل می دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*